طرز تهیه چیز کیک ژله ای | مواد لازم چیز کیک ژله ای | چیز کیک ژله ای بیسکویتی

چیز کیک ژله ای خوشمزه رو به آسانی آب خوردن تو خونه درست کن + طرز تهیه

چیز کیک ژله ای یکی از خوشمزه‌ترین و در عین‌حال ساده‌ترین دسرهایی است که بدون فر در منزل می‌توانید آن را برای خود و عزیزان‌تان درست کنید.
چیز کیک ژله ای خوشمزه رو به آسانی آب خوردن تو خونه درست کن +  طرز تهیه

چیز کیک ژله ای که اینجا طرز تهیه اش رو میبنین احتیاجی به فر نداره و خیلی ساده و راحت حاضر میشه، علاوه بر این، این چیز کیک ژله ای خوشگل و خوشمزه هم هست. فقط کافیه تا مراحل رو انجام بدین و این چیز کیک ژله ای  رو درست کنین.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با ژله

  • پنیر خامه‌ای ۲۵۰ گرم
  • خامه غلیظ‌شده ۲۵۰ میلی‌لیتر
  • بیسکویت خردشده ۱۰۰ گرم
  • کره ذوب‌شده ۱۰۰ گرم
  • شکر ۷۵ گرم
  • آب جوش ۳۰ میلی‌لیتر
  • پودر‌ژلاتین دو و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • ژله با طعم توت‌فرنگی ۲ بسته ۸۵ گرمی

بیشتر بخوانید: چیز کیک خرده شیشه با ظاهری فوق العاده

طرز تهیه چیز کیک با ژله

۱. مخلوط بیسکویت و کره را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیزکیک با ژله باید بیسکویت‌ها را حسابی خرد کنید. برای خرد‌ کردن بیسکویت‌ها از غذاساز یا گوشت‌کوب می‌توانید کمک بگیرید. شما باید بیسکویت‌ها را داخل پلاستیک‌های زیپ‌دار یا یک کاسه بریزید و با کمک گوشت‌کوب خردشان کنید. حال کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری خود را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس پایه و کناره‌های قالب‌تان را کمی چرب کنید. بیسکویت‌های خرد‌شده را به همراه کره آب‌شده داخل یک کاسه بریزید و خوب با یک یکدیگر مخلوط‌شان کنید. مخلوط را داخل قالب بریزید. با گوشت‌کوب روی آن بزنید تا حسابی فشرده شود. در انتها قالب را برای یک ساعت در داخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۲. ژلاتین را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه چیزکیک با ژله باید در یک کاسه ژلاتین و آب‌جوش را مدام هم بزنید تا پودر ژلاتین حل شود. در روشی دیگر می‌توان کاسه را روی دمای کتری یا سماور بگذارید تا به روش بن‌ماری حل شود. حال به سراغ دیگر مراحل تهیه چیزکیک خوشمزه‌تان بروید.

۳. مخلوط چیزکیک را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ژله باید با کمک یک هم‌زن برقی خامه، پنیرخامه‌ای و شکر را حسابی مخلوط کنید تا فرم بگیرد. در ادامه آشپزی مخلوط ژلاتین را هم داخل کاسه بریزد و آن را هم بزنید. مخلوط چیزکیک‌تان باید یک‌دست باشد. حال قالب را از یخچال بیرون بیاورید و با قاشق مخلوط پنیری چیزکیک را روی آن بریزید. مجدد قالب را برای دو ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

بیشتر بخوانید: چیز کیک نارگیلی؛ یک دسر لاکچری برای مهمونی! + طرز تهیه

۴. ژله را آماده کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک با ژله ، به دلخواه خود یکی از طعم‌ها را آماده کنید. پودر ژله‌ها را با دو لیوان آب سرد مخلوط کنید. به ژله‌تان زمان دهید تا خنک شوند. حال با استفاده از یک قاشق بزگ یا ملاقه به آرامی ژله را روی فیلینگ‌تان بریزید. چیزکیک را برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد. برای زیبایی بیشتر چیزکیک‌تان می‌توانید موز یا توت‌فرنگی خرد کرده و روی فیلینگ قرار دهید. سپس ژله را به آرامی روی آن بریزید. بعد از دو ساعت قالب را بیرون بیاورید و کمربند آن را باز کنید. سپس در بشقاب سرو قرار دهید و با خرده میوه آن را تزئین کنید

منبع: کاله




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2ayknv

اخبار داغ