نوشیدنی های ممنوعه در افطار | خوراکی های ممنوعه برای افطار | نوشیدنی های مضر برای روزه داران

به هیچ وجه، این نوشیدنی ها رو موقع افطار نخور!

تو این مطلب نوشیدنی های مضر هنگام افطار که باید از خوردن اون ها دوری کنین رو به شما معرفی می کنیم!
به هیچ وجه، این نوشیدنی ها رو موقع افطار نخور!

ماه رمضان که فرا می‌ رسد، دغدغه‌ های تغذیه‌ ای هم کم‌ کم مطرح می‌ شوند. مثلا روزه داران باید از مصرف نوشیدنی های مضر هنگام افطار اجتناب کرده و از ایجاد مشکل برای خود، جلوگیری کنند! بنابراین قصد داریم در این مطلب درباره نوشیدنی های مضر هنگام افطار صحبت کنیم. اگر دوست دارید در ماه مبارک رمضان نوشیدنی های مضر هنگام افطار را بشناسید و از مصرف آنها پرهیز کنید تا به سلامت بدن خود کمک کنید در ادامه این بخش از سبک زندگی همراه ما باشید.

نوشیدن آب سرد و یا هر نوشیدنی سرد دیگر هنگام افطار اقدامی آسیب‌رسان به معده و عامل ضعف این عضو در هضم غذا به شمار میرود و نوشیدن قهوه، کاکائو و چای پررنگ، از مواردی هستند که سبب بروز تشنگی می‌شوند و بهتر است از وعده سحری کنار گذاشته شوند.

به گزارش قدس خراسان و به نقل از وب دا، بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در مکتب طب ایرانی تدابیر ویژه‌ای در خصوص اصلاح شیوه‌های خوردن و آشامیدن، بر مبنای مزاج افراد، مزاج انواع مواد خوراکی، زمان مناسب خوردن و آشامیدن و ... وجود دارد که به‌ کار بستن آنها در روزهای معمول و همچنین ماه مبارک رمضان، از عوارض تغذیه نامناسب بر بدن می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: وعده های غذایی مناسب در ماه رمضان؛ از افطار تا سحری!

ساعات طولانی روزه‌داری، نوشیدن آب سرد و یا هر نوشیدنی سرد دیگر هنگام افطار اقدامی آسیب‌رسان به معده و عامل ضعف این عضو در هضم غذا به شمار میرود و مناسب است افطار با یک نوشیدنی گرم و کمی شیرین و سبک، ساده و زودهضم آغاز شود و بهترین گزینه، مصرف خرما، عسل، انجیر یا کشمش به‌همراه یک نوشیدنی گرم است، چراکه علاوه‌بر افزایش سریع قند خون و رفع ضعف قوا، سبب تضعیف عملکرد معده نشده و مانع پرخوری می‌شود.

مصرف سبزی خوردن به‌همراه سبزی خرفه  موثر در رفع تشنگی است این کار از بروز یبوست در اثر روزه‌داری جلوگیری کرده و مصرف سبزی‌های پخته در وعده سحری نیز برای این منظور توصیه می‌شود.

مصرف متعادل سبزیجات و میوه‌جات تازه و مواد لعاب‌دار مانند نوشیدن شربت خاکشیر، راهکار دیگری برای رفع عطش در طول روزه‌داری است و یک تا یک‌ساعت و نیم بعد از افطار، زمان مناسبی برای مصرف میوه است و نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی نیز علاوه‌ بر اینکه موجب کاهش شدت عطش می‌شود، منبع مفیدی برای تامین املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن به شمار می‌رود.

توصیه به پرهیز از پرخوری و روی‌هم‌خوری که عامل ضعف معده در انجام عمل هضم است، مصرف غذاهای غلیظ و لزج، مانند حلیم، شله‌زرد، حلوا و زولبیا و بامیه و مواد غذایی مختلف که ظرفیت هضمی متفاوت دارند، در وعده افطار و فاصله بین افطار تا سحر، موجب سنگینی معده و خواب ناآرام شده و از تمایل به خوردن سحری می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: معرفی نوشیدنی های ضد عطش در ماه رمضان! 

 مصرف یک وعده غذای کامل در سحر و بیداری تا حدود یک‌ساعت و نیم پس از آن، برای جلوگیری از سوء هاضمه و بروز علائمی مانند رفلاکس و نفخ، تاکید کرد و افزود: مصرف غذاهای خشک، شیرین، سرخ‌شده و پرچرب، نشاسته‌دار، پر ادویه و تند و مصرف بیش از حد گوشت و همچنین، نوشیدن قهوه، کاکائو و چای پررنگ، از مواردی هستند که سبب بروز تشنگی می‌شوند و بهتر است از وعده سحری کنار گذاشته شوند.

منبع: قدس آنلاین 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zykj2

اخبار داغ