مصرف همزمان میوه ها | هویج را با چه چیزی نخوریم | عوارض خوردن خربزه و موز | خوردن هویج و پرتقال با هم

به هیچ وجه، این میوه های تابستونی رو با هم نخور! + دلیل

تو ادامه این بخش، شما رو با ممنوعیت مصرف همزمان میوه ها با هم آشنا می کنیم!
به هیچ وجه، این میوه های تابستونی رو با هم نخور! + دلیل

از آنجا که میوه ها خواص زیادی دارند؛ برخی ها بر این باورند که مصرف همزمان میوه ها می تواند خواص را چند برابر کند، اما این روش کاملا غلط است و خوردن بعضی از میوه ها با هم مناسب نیست. اگر چه توصیه کارشناسان تغذیه همیشه این است که مصرف میوه‌ ها را در برنامه غذایی خود جای دهید، ولی کمتر به موضوع مصرف همزمان میوه‌ ها با هم پرداخته می‌ شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ممنوعیت مصرف همزمان میوه ها با هم آشنا می کنیم!

خوردن چه میوه‌ هایی با هم باعث مرگ می‌ شود؟

خوشبختانه هیچ سند علمی وجود ندارد که خوردن میوه‌ها یا برخی از آن‌ها با هم، باعث مرگ و میر شود. اما خوردن بعضی میوه‌ها با هم، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود، مخصوصا اگر در حالت عادی بیماری خاصی دارید، باید در مصرف آنها با همدیگر احتیاط کنید. ممنوعیت خوردن میوه ها با هم شامل موارد زیر می‌شود:

پرتقال و هویج

هم آب هویج و هم آب پرتقال جزو آبمیوه‌های مفید برای سلامتی هستند. هویج سرشار از ویتامین آ و پرتقال حاوی ویتامین ث زیادی است. ولی خوردن این دو میوه با هم باعث ایجاد سوزش سر دل و رفلاکس معده می‌شود. حتی می‌تواند آسیب به کلیه را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: خوردن این میوه ها با معده خالی ممنوعه!

خربزه و لیمو

ترکیب خربزه و لیمو باعث ایجاد اختلال در تولید هموگلوبین خون می‌شود و در نتیجه به کم خونی منجر می‌شود. این دو میوه یا آب آنها را به صورت مداوم با هم مصرف نکنید.

خوردن انبه و خربزه با هم

خربزه و انبه هر دو جزو میوه‌های با طبع گرم و تابستانی هستند. خواص انبه و خواص خربزه برای سلامت بدن کم نیست اما ولی خوردن این دو میوه با هم توصیه نمی‌شود. به طور کلی پیشنهاد این است که خربزه را با میوه‌های دیگر مصرف نکنید، مخصوصا میوه‌هایی که اسیدیته بالایی دارند. حتی اگر این میوه را با دیگر میوه‌های شیرین بخورید، ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

خوردن میوه‌ ها با سبزی‌ ها با هم

مصرف میوه‌ها به تنهایی و سبزیجات به تنهایی یک عادت غذایی خوب است ولی بهتر است آن‌ها را با هم ترکیب نکنید. شاید جالب باشد بدانید که خوردن میوه‌هایی که روی شاخه می‌رویند با سبزی‌هایی که روی زمین پرورش پیدا می‌کنند، مناسب نیست.

خوردن موز و خربزه با هم

موز و خربزه جزو میوه‌های با مزاج گرم هستند که نباید با هم مصرف شوند. خوردن موز و خربزه عملکرد سیستم گوارشی را با اختلال مواجه می‌کند.

مصرف سبزیجات و میوه ها با هم

هم میوه و هم سبزی سالم هستند ، اما این بدان معنی نیست که شما می توانید همه آن ها را هم زمان بخورید . از آن جا که میوه ها حاوی قند بیشتری هستند سبزیجات به سختی قابل هضم می شوند .آن ها در معده باقی می مانند در حالی که میوه ها را جذب می کند و سموم بیشتری تولید می کند ، باعث درد معده ، گاز ، عفونت ، اسهال ، و حتی سر درد می شوند ؛ هم چنین میوه ها دارای اسید بیشتری هستند بنابراین به معنای واقعی تقسیم و ارزش غذایی سبزیجات را کاهش می دهد ؛ حداقل ، شما باید اسید را از شیرینی جدا کنید.

از سالاد میوه استاندارد اجتناب کنید زیرا اساسا هضم مخلوط خربزه ، سیب ، آناناس ، موز ، توت فرنگی کند است . در عوض ، می توانید ، سمت یک کاسه توت فرنگی که شامل زغال اخته و تمشک باشد بروید.

به یاد داشته باشید که وعده غذایی ساده تر ، آسان تر هضم می شود . وعده های غذایی که عناصر کمی دارند به بدن اجازه می دهند که غذاهای مناسب را هضم کند و همه مواد مغذی موجود را جذب کند ؛ در صورت شک و تردید ، می توانید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: هزار درد و مرض با خوردن همزمان این خوراکی ها!

انگور را با چه میوه‌ هایی نخوریم؟

انگور هم جزو میوه‌هایی است که خوردن آن با برخی میوه‌های دیگر ممکن است بدن را با چالش‌هایی مواجه کند. این میوه را با لیموترش، سیر خام، کاهو، کرفس، گوجه فرنگی، سبزی خوردن، هندوانه و میوه‌های روغنی مثل زیتون نخورید. در عوض انگور با میوه‌هایی مثل خربزه، هلو، گلابی، سیب درختی، توت فرنگی و پرتقال، ترکیب خوبی می‌سازد.

خربزه و طالبی را با چه میوه‌ هایی نخوریم؟

خربزه و طالبی هر دو دارای طبع گرم هستند و آب زیادی هم دارند. اما این میوه‌ها را نباید با میوه‌هایی که اسیدیته بالایی دارند، بخورید. همچنین خوردن آن‌ها با میوه‌های شیرین مثل انبه و شیرین‌کننده‌هایی مثل عسل اصلا مناسب نیست. هر چند خوردن عسل و خربزه باعث مرگ نمی‌شود، ولی برای سلامتی مضر است.

همچنین از آنجایی که خربزه و طالبی آبدار هستند، خوردن آن‌ها با آب، نوشیدنی‌ها و مایعات دیگر، مناسب نیست. بهتر است این دو میوه را با سبزیجات خام، غذاهای چرب و سنگین، فست فو‌دها و مواد غذایی دارای پروتئین بالا نخورید.

منبع: افق کوروش  




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45a5bm

اخبار داغ