طرز تهیه کوکو سبزی | درست کردن کوکو سبزی عید | روش پخت کوکو سبزی عید نوروز

راز خوشمزگی کوکو سبزی شب عید! | بهترین دستور پخت کوکو سبزی برای افطار

واسه افطار و به مناسبت عید نوروز، کوکو سبزی رو با این دستور پختی که بهتون میگم درست کنین! با ما باشین.
راز خوشمزگی کوکو سبزی شب عید! | بهترین دستور پخت کوکو سبزی برای افطار

کوکو سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. کوکو سبزی طرز تهیه بسیار آسانی دارد اما اگر می‌ خواهید طعم این غذا به یاد ماندنی شود باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه کوکو سبزی شب عید آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی برای ۴ نفر

  • سبزی کوکویی: 500 گرم
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • زرشک (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری
  • گردو (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
  • روغن و زردچوبه: به اندازه کافی

بیشتر بخوانید: دلایل وا رفتن کوکو سبزی + ترفندهای جلوگیری از وا رفتن آن!

مراحل دستور پخت کوکو سبزی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی ابتدا سبزی کوکویی را پس از شستشو یه صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبزی کمی سرخ شود.

مرحله دوم

در این مرحله توجه داشته باشید که نباید بیش از حد سبزی را تفت دهید زیرا باعث می شود علاوه بر اینکه تمام خاصیت های سبزی از بین برود، پس از پایان پخت کوکو سبزی رنگ آن خیلی تیره می شود و رو به سیاهی می زند.

مرحله سوم

البته برخی افراد دوست دارند این کوکو را با رنگ تیره درست کنند که باید سبزی را خوب تفت دهند تا رنگ آن تیره شود. پس از اینکه تفت دادن سبزی کوکویی به پایان رسید آنرا از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب می شکنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با یک چنگال تخم مرغ ها را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند و به طور کامل بافت شان از بین برود.

مرحله پنجم

زرشک را بهتر است از قبل کمی در آب بخیسانیم تا کمی نرم شود. در این مرحله مغز گردوها را به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه زرشک به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم. مواد داخل کاسه را مجددا مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله ششم

اجازه دهید سبزی کوکویی به دمای محیط برسد و کمی خنک شود سپس آنرا نیز به کاسه حاوی تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند. نکته مهم در این مرحله این است که اجازه دهید سبزی کوکویی حتما خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو کرفس خوشمزه و مجلسی 

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که اگر سبزی کوکویی داغ باشد در هنگام مخلوط کردن باعث می شود تخم مرغ ها سفت شوند. پس از اینکه مایه کوکو آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس می توانیم به سلیقه خود کوکوها را به چند روش سرخ کنیم. روش اول که مرسوم ترین روش هم هست این است که تمام مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه بریزیم

مرحله نهم

سپس کوکو سبزی را به صورت یک تکه درست کنیم. پس از اینکه مایه کوکو را داخل تابه ریختیم با یک قاشق روی آنرا به طور کامل صاف می کنیم. صاف کردن کوکو باید به طوری باشد که ضخامت یا قطر کوکو در تمام قسمت های تابه کاملا یکسان باشد.

بیشتر بخوانید: امکان نداره با کوکوی شلغم، عاشق شلغم نشی! + طرز تهیه

مرحله دهم

در این مرحله پس از اینکه سمت زیرین کوکو سرخ شد آنرا به چند تکه تقسیم می کنیم و به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. می توانید برای سرخ کردن کوکو سبزی از انواع قالب های فلزی استفاده کنید.

مرحله یازدهم

یا اینکه در صورت تمایل مانند شامی کباب ، کوکوها را به صورت تکه تکه در دست حالت دهید و در روغن سرخ کنید. پس از اینکه سرخ کردن کوکو به پایان رسید آنرا به همراه خیارشور ، گوجه فرنگی و نان تافتون سرو می کنیم.

راز خوشمزگی کوکو سبزی

راز خوشمزگی کوکو سبزی استفاده از مواد تازه و به مقدار کافی است. همچنین، بهتر است کوکو سبزی را با حرارت متوسط سرخ کنید تا مغز پخت شود.

فوت کوزه گری کوکو سبزی

1- اینکه کوکو سبزی شما وا نرود، قبل از سرخ کردن آن را خوب هم بزنید.

2- کوکو سبزی را در تابه‌ای با حرارت متوسط سرخ کنید.

3- هر طرف کوکو را به مدت ۵-۷ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

4- کوکو سبزی را با نان و برنج سرو کنید.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dqbp2

اخبار داغ