گیاهان آپارتمانی غول پیکر | گیاهان آپارتمانی بزرگ

این 5 تا گیاهان آپارتمانی مخصوص خونه های بزرگن! + عکس

اگر شما نیز به چنین گیاهان آپارتمانی بزرگ علاقه‌مند هستید در ادامه با ما همراه باشید تا در انتخاب گیاه مناسب سردرگم نشوید.
این 5 تا گیاهان آپارتمانی مخصوص خونه های بزرگن! + عکس

سلیقه افراد در انتخاب و خرید گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در محل‌زندگی یا محل‌کار متفاوت می‌باشد؛ اما گیاهان آپارتمانی بزرگ همیشه از جذابیت و زیبایی چشم‌نوازی برخوردارند که شما می‌توانید با نگهداری از آنها یک جنگل کوچک سرسبز و زیبا در گوشه‌ای از فضای خانه خود درست کنید و هر روز از دیدن زیبایی و شادابی آنها لذت ببرید. در ادامه به بررسی و معرفی تعدادی از گیاهان آپارتمانی خواهیم پرداخت.

لیست گیاهان آپارتمانی غول پیکر

۱. افوربیا (Euphorbia)

افوربیا جزو گیاهان خانگی بزرگ محسوب می‌شود که در خانواده کاکتوس‌ها متولد شده است و متعلق به آفریقای جنوبی می‌باشد و بیشتر در مناطق خشک رشد می‌کند. این گیاه در برابر خشکی و گرما مقاوم است و اگر در چنین شرایطی زندگی کند سازش بالایی خواهد داشت.

افوربیا گیاهی سمی است و در صورت نگهداری از آن باید مراقب کودکان یا حیوانات خانگی خود باشید تا دچار بیماری و مسمومیت نشوند. این گل طبیعی آپارتمانی بزرگ، خواص بسیار زیادی دارد و از آن در تولید بنزین، دفع حشرات و طب‌سنتی استفاده می‌شود. انشعابات افوربیا کمی شبیه به شمعدان است و به همین دلیل، آن را درخت شمعدان نیز می‌نامند.

بیشتر بخوانید: 4 گیاه آپارتمانی درختی که خونه رو زیبا می کنن! + عکس

 ارتفاع افوربیا در صورت فراهم بودن شرایط مناسب تا یک متر هم میرسد. این گیاه به نور غیرمستقیم علاقمند است و مانند بسیاری از ساکولنت‌ها به آبیاری زیاد بسیار حساس است و آبیاری بیش‌ازحد، باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن کامل گیاه میشود، همچنین بهترین دمای ایده‌آل برای رشد افوربیا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد.

۲. برگ‌ انجیری (Swiss cheese plant)

گیاه  مونسترا یا برگ‌ انجیری با برخورداری از برگهای بزرگ و غول‌پیکر می‌تواند جزو اولین گزینه‌های شما برای گیاهان آپارتمانی بزرگ جهت نگهداری در منزل باشد. فقط کافی است روزانه ۸ ساعت نور مناسب و آبیاری منظم و کوددهی در فصل رشد را فراهم کنید تا شاهد رشد فوق‌العاده آن باشید.

گیاه برگ‌ انجیری در محیط خانه در صورت فراهم بودن شرایط مناسب می‌تواند تا ارتفاع ۳ متر نیز رشد کند که اندازه برگ‌های این گیاه در بعضی مواقع به نیم متر نیز می‌رسد و با این ویژگی‌های ظاهری باید در لیست گیاهان غول‌پیکر خانگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس

 گیاه برگ‌ انجیری در محیط طبیعی رشد خود، به دیگر درختان وابسته است؛ زیرا ریشه‌های هوایی آن رطوبت و مواد غذایی را از دیگر گیاهان تهیه می‌کند؛ بنابراین اگر آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری می‌کنید، حتماً باید به فکر تهیه قیم پوشیده از خزه نیز برای آن باشید. برگ‌ انجیری در تابستان هفته‌ای یکبار و در زمستان هر دو هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد و به نور غیرمستقیم و نیم‌سایه علاقه دارد همچنین بهترین بازه دمایی برای رشد و نگهداری برگ‌ انجیری دمایی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد میباشد.

۳. کاج‌ مطبق (Araucaria heterophylla)

این گیاه سبز جذاب یکی از مهمترین گیاهان آپارتمانی غول پیکر است که در شرایط نگهداری متوسط، تا ۲/۵ متر میتواند رشد کند. درواقع می‌توان گفت این گل نوعی کاج نیست؛ بلکه بعضی از خصوصیات کاج را دارا است و میتواند در نور کم رشد مناسبی داشته باشد، همچنین برای ترغیب بیشتر آن برای رشد بهتر، می‌توان از کودهای مخصوص گلهای آپارتمانی استفاده کرد.

اگر می‌خواهید کاج‌ مطبق از رشد خوبی برخوردار باشد فقط کافی است نور و رطوبت مناسب برای آن فراهم کنید؛ اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نور مستقیم خورشید باعث از بین رفتن شاخه‌های آن میشود.

این گیاه به خاطر زیبایی ظاهری، برگ‌های سوزنی‌شکل، براق و طبقه‌ای مورد توجه بسیاری از دوستداران گل‌وگیاه قرار گرفته است و قادر است در محیط بسته هر سال یک تا دو طبقه به طبقات خود اضافه کند. این درختچه در فضای آپارتمان و در شرایط مساعد یعنی وجود خاک زهکش‌دار و همیشه مرطوب، هوای معتدل تا کمی خنک، نور فیلتر شده چهار ساعت در روز و رطوبت هوای بالا، قادر است تا ارتفاع ۳ متر نیز رشد کند.

۴. سانسوریا (Sansevieria)

از دیگر گیاهان آپارتمانی و بزرگ میتوان به گیاه زیبا و منحصر به فرد سانسوریا اشاره کرد که یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی و بزرگ موجود در بازار است و شما می‌توانید آن را از گلخانه‌ها یا گل‌فروشی‌ها تهیه کنید. اگر جزو افرادی هستید که در نگهداری از گل‌ها حرفه‌ای نیستید، باز هم می‌توانید نسبت به خرید سانسوریا اقدام کنید؛ زیرا این گل می‌تواند، در حداقل‌ترین شرایط نیز به رشد خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی خوش عطر رو بشناسین + عکس

سانسوریا یک مکمل عالی برای گوشه‌ای دنج از فضای خانه شما می‌باشد که جزو گیاهان تصفیه‌کننده هوا نیز محسوب میشود و نور ثابت و غیرمستقیم برای رشد آن ایده‌آل است. سانسوریا پوست‌ماری غول‌پیکر با داشتن برگ‌های بلند و زیبا میتواند برای طراحی انواع دکوراسیون نقش چشمگیری داشته باشد.

بهترین دما برای رشد و پرورش سانسوریا بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می‌باشد و قادر است دمای ۱۰ درجه سانتی گراد را نیز تحمل کند؛ اما اگر در مدت زمانی طولانی در این شرایط قرار گیرد به تدریج از بین خواهد رفت.

5. دراسنا پرچمی (Dracaena marginata)

 گیاه دراسنا نیز جزو گیاهان خانگی سایز بزرگ است که در اشکال مختلفی وجود دارد؛ اما دراسنا پرچمی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین گونه‌ها برای کسانی است که به دنبال یک گیاه آپارتمانی دراماتیک هستند. این گیاه آپارتمانی بزرگ حدود ۲/۵ متر رشد میکند و دارای برگ‌های تیز و تنه بیدی‌شکلی است که می‌تواند مکمل دکوراسیون محیط‌های مینیمالیست یا ماکسیمالیست باشد.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی گرمسیری که خیلی راحت رشد میکنن + عکس

 گل دراسنا پرچمی نباید خشکی ببیند؛ زیرا در این حالت نوک و حاشیه برگ‌های آن قهوه‌ای میشود و برگها حالت لوله‌ای پیدا می‌کنند، در طرف مقابل، در صورت خیس باقی ماندن به طور دائم برگهای آن زرد میشود و به مرور زمان می‌ریزد، همچنین ریشه آن نیز در صورت آبیاری زیاد پوسیده می‌شود.

 نور زیاد؛ اما غیرمستقیم موردعلاقه این گیاه میباشد و دمای ۱۳ تا ۲۵ درجه سانتیگراد دمای مناسب برای رشد دراسنا پرچمی است، همچنین توجه داشته باشید بین دو آبیاری باید تا حدودی سطح خاک گیاه خشک شده باشد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5r9k

اخبار داغ