طرز تهیه املت شاپوری | مواد لازم املت شاپوری برای 2 نفر | روش پخت املت شاپوری

املت شاپوری؛ صبحانه لذیذ مخصوص عاشقان املت! + طرز تهیه

طعم و مزه املت شاپوری در کنار چای بسیار دلچسب خواهد بود و گزینه ای عالی برای سرو در وعده صبحانه است!
املت شاپوری؛ صبحانه لذیذ مخصوص عاشقان املت! + طرز تهیه

املت شاپوری که با نام املت لوبیا هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. املت شاپوری یکی از خوشمزه ترین صبحانه های سنتی ایرانی است که علاوه بر خوشمزگی بسیار مقوی نیز می باشد. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه املت شاپوری آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه املت شاپوری برای 2 نفر

  • تخم مرغ    3 عدد
  • رب گوجه فرنگی    3 قاشق غذاخوری
  • خوراک لوبیا چیتی    1/2 قوطی
  • آب نارنج    1 تا 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: املت رو به سبک انگلیسی ها بپز!

دستور پخت املت شاپوری

مرحله اول

برای تهیه املت شاپوری به روش رشتی ابتدا یک تابه مناسب را روی حرارت کم قرار می دهیم، سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را داخل تاب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شوند و رنگ آن نیز کمی تیره تر شود. در اواسط تفت دادن رب گوجه فرنگی مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با رب تفت می دهیم.

بیشتر بخوانید: املت ذرت؛ صبحانه ای کامل و انرژی زا مخصوص عاشقان ذرت! + طرز تهیه

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت اطمینان از سالم بودن آن ها را به رب گوجه فرنگی سرخ شده اضافه می کنیم. نیاز نیست زرده آن را با سفیده مخلوط کنید همان طور سالم داخل تابه می اندازیم.

مرحله چهارم

البته اگر دوست دارید تخم مرغ املت به خوبی هم بخورد می توانید تخم مرغ ها را به خوبی با رب گوجه فرنگی هم بزیند تا با هم یکدست شوند. زمانیکه سفیده اطراف تخم مرغ ها خودشان را گرفتند کنسرو لوبیا را از اطراف تابه داخل تابه می ریزیم.

بیشتر بخوانید: املت لبنانی؛ گزینه ای متفاوت و خاص برای صبحونه! + طرز تهیه

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که قبل از اینکه خوراک لوبیا را اضافه کنیم، حتما باید آب اضافی آن را بگیریم. در ادامه نارنج را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی لوبیا ها محکم فشار می دهیم تا آب آن روی تخم مرغ ها و لوبیاها بریزد.

مرحله ششم

حالا با قاشق آرام لوبیاها را جابجا می کنیم و اجازه می دهیم تا کمی روی حرارت بماند تا زرده تخم مرغ ها نیز بپزند. در پایان تابه را از روی حرارت بر می داریم و این املت شاپوری متفاوت را به همراه نان تازه نوش جان کنید.

منبع: چی شی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2l5rb7

اخبار داغ